Order Generic Lipitor Dream Online Order Pharmaceutical Soma Where To Buy Dutasteride Cialis Nebenwirkungen Augen Zanaflex To Get High

Ostmark

Noget af det bedste vragdykning der kan opdrives i DK.

Trædækket møder dykkeren i 32-35 meters dybde, bunden er mudder der let hvirvles op, især hvis der har været trawlere i området forinden der dykkes. Vælg en dag med hej solskin og stille vejr, og tag en dykning på “OSTMARK”, den er bestemt mange dyk værd, og mange gange er der en sigt på 2-10 meter. Skibet står ret på kølen med en lille slagside til bagbord. Agterskibet er meget intakt, med kanoner og antiluftskyts, den forreste del af skibet er mere medtaget, fra flyvernes bombetræffer. Når der først er bundet på, er det et godt og let vrag at dykke på. Granater ligger spredt på dækket overalt. Ligeledes flyder det med dybdebomber, torpedoer og andet godt. Så man skal tænke sig om, inden man piller ved noget. Flere kanoner står stadig og peger ud over siden af skibet. Der er god plads til at svømme ind under det store arbejdsdæk. Flere trapper fører ned i spændende gange dybere i vraget. Skibsklokken blev fundet i 1996, med inskriptionen “Cote D’argent”.

I 1932 blev der i Frankrig bygget et stål dampskib ved navn Cote d’argent. Hun var 103,5 meter langt, 13,7 meter bredt, og dybde 3,7 meter, 3047 brt. Den var i farts som færge mellem Frankrig og England. Den blev erobret af tyskerne den 30/7-1940 og efter en brand ombygget til minelægger. Den 21/4-1945 blev den angrebet af engelske fly og sænket øst for Anholt. 109 tyske søfolk mistede livet, mindre end en måned, før tyskerne kapitulerede fuldstændigt. Den må være sunket hurtigt, eftersom den fik en fuldtræffer, der har sprængt hele forskibet væk.

 

Copyright 2013 - Kastling Adventures, Byvej 17, 3600 Frederikssund, Tlf: +45 23670670
Top
background

Fragt aftales separat med butikken. Kontakt venligst butikken på telefon: 23670670 Luk